بلاگ
طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس؛ اختصاصی یا آماده

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس؛ اختصاصی یا آماده

یکی از سوالات متداول‌ هر کسب و کار طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس است؛ در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم:

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس گزینه مناسبی است؟

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس؛ اختصاصی یا آماده

اینکه وردپرس برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی شما مناسب است یا نه، بستگی به کسب و کار و نیازهای شما دارد، برای اغلب مشاغل وردپرس یک راه‌حل عالی برای فروش آنلاین محصولات است.
شاید برای برخی وردپرس مناسب نباشد، برای تصمیم‌گیری بهتر  به  بررسی مزایا و معایب وردپرس نیاز داریم.


مزایای استفاده از وردپرس برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی:


۱٫ وجود افزونه‌های فراوان برای اضافه کردن قابلیت‌های مختلف به فروشگاه اینترنتی

افزونه‌ها بسیار کاربردی هستند و می‌توانند به راحتی عملکردهای بسیار متنوعی را به فروشگاه اینترنتی شما اضافه کنند و به کمک آنها می‌توانید یک فروشگاه با تمام عملکردهای موردنیاز داشته باشید.
بهینه‌سازی
یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس WooCommerce است که قادر است قابلیت فروشگاه را به سایت شما اضافه کند:

این افزونه‌ها ویژگی‌های بسیار کاربردی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند یک سایت وردپرس را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. شما می توانید از بسیاری افزونه دیگر نیز استفاده کنید تا فروشگاه اینترنتی خود را بسیار کاربردی‌تر کنید، از جمله:

استفاده از این افزونه ها به شما این امکان را می دهد که عملکردهای مورد نیاز سایت خود را انتخاب کنید که این می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد زیرا به شما امکان می دهد روند ساخت فروشگاه اینترنتی خود را ساده کنید.


۲٫ وجود تعداد بسیار زیادی قالب‌ استاندارد

یکی از مهم ترین مزایای وردپرس، وجود تعداد بسیار زیادی از قالب‌های آماده است که برای ساخت سایت میتوانید از آنها استفاده کنید. مهم نیست حوزه کسب و کار شما در چه زمینه‌ای باشد؛ به احتمال خیلی زیاد یک قالب وردپرس برای آن طراحی شده است.
طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس؛ اختصاصی یا آماده
وردپرس در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ قالب آماده دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید.
با گزینه های بسیار زیادی که در پنل مدیریت قالب وردپرس در دسترس دارید، می توانید یک سایت سفارشی متناسب با نیازهای کسب و کار خود بسازید. علاوه بر این، این قالب‌ها واکنش‌گرا هستند، بنابراین کاربران بدون توجه به دستگاهی که کاربر بوسیله آن وارد سایت می‌شود، تجربه بسیار خوبی در سایت شما خواهند داشت.


۳٫ مناسب بودن برای 
سئو

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کاری توجه به سئو است، وردپرس کاملا متناسب با استانداردهای سئو در موتورهای جستجو است، اگر میخواهید وقتی افراد محصولی را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو می‌کنند به سایت شما مراجعه کنند به سایتی نیاز دارید که برای رتبه گرفتن بهینه شده باشد که در وردپرس با افزونه‌های موجود می‌توانید رتبه‌بندی سایت خود را در موتورهای جستجو بصورت مناسبی پیاده‌سازی کنید.


معایب استفاده از وردپرس برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی:

در کنار تمام جوانب مثبت، انتخاب وردپرس برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی معایبی نیز بهمراه دارد که در اینجا برخی از اشکالات داشتن یک فروشگاه اینترنتی در بستر وردپرس را بررسی می‌کنیم:
طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس؛ اختصاصی یا آماده


۱٫ وردپرس فقط فروشگاه اینترنتی نیست!

در حالی که وردپرس افزونه‌هایی برای مدیریت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارد، اما وردپرس پلتفرمی اختصاصی برای تجارت الکترونیک نیست، از آنجایی که وردپرس متمرکز بر تجارت الکترونیک نیست، ممکن است ویژگی‌های مهمی که برای فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید را از دست بدهید.
بعنوان مثال در صورتی که کالاهای شما بیش از ۵۰۰۰ عنوان باشد به مشکل جدی برای مدیریت و بهینه نگه داشتن صفحات برخواهید خورد و یا شما برای مدیریت سبد خرید رها شده اگر ندانید افزونه‌ای وجود دارد این قابلیت را از دست خواهید داد، در صورتی که در یک پلتفرم تجارت الکترونیک اختصاصی این ویژگی‌ها از قبل پیاده‌سازی و یکپارچه‌سازی آن انجام شده است.


۲٫ ایجاد تداخل در صورت استفاده همزمان برخی از افزونه‌ها

یکی از مهم ترین مزایای وردپرس، وجود تعداد بسیار زیادی از قالب‌های آماده است که برای ساخت سایت میتوانید از آنها استفاده کنید. مهم نیست حوزه کسب و کار شما در چه زمینه‌ای باشد؛ به احتمال خیلی زیاد یک قالب وردپرس برای آن طراحی شده است.


۳٫ مناسب بودن برای سئو

یکی از بزرگترین مشکلات وردپرس این است که گاهی ممکن است افزونه‌ها باهم سازگار نباشند، که این می‌تواند باعث ایجاد مشکل بزرگ در راه‌اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی شود و اگر شما متخصص در این زمنیه نباشید ممکن است نتوانید راه‌حلی برای رفع آن پیدا کنید.
در نتیجه ممکن است مجبور شوید برخی از ویژگی‌ها را نادیده بگیرید و یا از افزونه‌های بی کیفیت استفاده کنید.


آیا جایگزین مناسبی برای وردپرس وجود دارد؟

بله! اما به هیچ عنوان نمی‌توان گفت وردپرس برای تجارت الکترونیک مناسب نیست بلکه باید دید کسب و کار شما چه امکاناتی نیاز دارد تا بتوان پلتفرم مناسب آن را انتخاب کرد؛ شما میتوانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما و توضیح کسب و کار و خدمات مورد نیازتان پلتفرم مناسب را برای ایجاد فروشگاه اینترنتی خودتان انتخاب کنید