بلاگ
بدست اوردن اطلاعات سایت وردپرسی

بدست اوردن اطلاعات سایت وردپرسی

سه مولفه مهم از یک  سایت وردپرسی  ورژن وردپرس ، پوسته و افزونه های نصب شده است.
در این مقاله تمام روش های مرسوم بدست اوردن اطلاعات سایت را بررسی می‌کنیم.
بدست آوردن این اطلاعات

۱٫ ورژن وردپرس:

بدست اوردن اطلاعات سایت وردپرسی به وسیله پنل مدیریت

با وارد شدن در پنل مدیریت سایت می توانید در بخش پایینی صفحه دشبورد شماره ورژن وردپرس مورد استفاده را مشاهده کنید.
در ادامه به بررسی روش هایی می پردازیم که دسترسی به پنل وردپرس امکان پذیر نباشد(ممکن است مدیر سایت بنابر دلایل امنیتی دسترسی برای پیدا کردن ورژن وردپرس را مسدود کرده باشد، با این حال روش های موجود را باهم بررسی میکنیم):

روش اول(استفاده از سورس کد):

در این روش می توان به سادگی با راست کلیک کردن روی صفحه سایت و کلیک بروی گزینه view page source یا استفاده از کلید های میانبر ctrl + u به صفحه سورس کد دسترسی پیدا کرد.
حال با زدن دکمه های ctrl + f و تایپ کردن کلمه generator به ورژن وردپرس سایت مربوطه دسترسی پیدا کرد، اگر مدیر سایت دسترسی را مسدود نکرده باشد تگ زیر را مشاهده میکنید:
بدست اوردن اطلاعات سایت وردپرسی

روش دوم(بررسی فایل readme.html):

برای بررسی این فایل کافیست بعد از دامنه readme.html را اضافه کنید تا اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کنید(در صورتی که دسترسی مسدود نشده باشد).


۲٫ پیدا کردن پوسته ی استفاده شده در سایت وردپرسی

روش اول (بدست اوردن اطلاعات سایت با استفاده از ابزار آنلاین):

سایت های زیادی هستند که میتوانید از آنها برای پیدا کردن تم مورد استفاده در سایت وردپرسی استفاده کنید یکی از آنها سایت www.wpbeginner.com می باشد که یکی مراجع معتبر در زمینه آموزش وردپرس می باشد، با وارد شدن در این لینک می توانید آدرس سایت مورد نظر خود را بنویسید تا اطلاعات پوسته مورد استفاده نمایش داده شود.
بدست اوردن اطلاعات سایت وردپرسی

روش دوم (با استفاده از اطلاعات موجود در سایت):

تمام سایت های وردپرسی یک فایل به نام style.css دارند که در آن میتوانید نام تم مورد استفاده، ورژن آن، نویسنده تم و غیره را بدست آورید.
برای پیدا کردن این فایل باید بروی صفحه سایت راست کلیک کرده و گزینه view page source را انتخاب کنید در قسمت بالای این صفحه با قطعه کدی به شکل زیر مواجه می شوید.
 
با کلیک بروی لینک مربوطه میتوانید به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.


۳٫ پیدا کردن افزونه های نصب شده

برای پیدا کردن پلاگین های یک وبسایت هم میتوانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید و هم با استفاده از بررسی فایل های سایت مربوطه پلاگین های مورد استفاده را پیدا کنید.

روش اول(استفاده از ابزار آنلاین):

همانطور که بالاتر گفته شد گاهی ممکن است تمام پلاگین های مورد استفاده در یک سایت را نتوانید با استفاده از ابزار آنلاین بدست آورید اما در هر صورت این روش بسیار ساده است و کافیست به سایت sitechecker.pro رجوع کنید و یا آدرس سایت مورد نظر خودتان را در این لینک کپی کنید تا پلاگین های یافته شده توسط این ابزار را مشاهده کنید.

روش دوم(بررسی کدهای سایت):

کد html تمام سایت ها قابل دسترس است و برای پیدا کردن پلاگین های مورد استفاده دو روش مختلف وجود دارد:

• بررسی سورس کد

با راست کلیک کردن بروی سایت و کلیک بروی گزینه view page source و یا زدن کلید های میانبر ctrl + u سورس کد سایت برای شما نمایش داده می شود، حالا می توانید با زدن کلید های میانبر ctrl + f فیلد جستجو در صفحه را باز کنید و با تایپ کردن “wp-content / plugins /” میتوانید نام تمام پلاگین های موجود در سایت را مشاهده کنید.
بدست اوردن اطلاعات سایت وردپرسی

• بررسی کامنت ها در سورس کد

برخی از پلاگین ها کدهای خود را در صفحه اصلی قرار میدهند شما میتوانید با بررسی کامنت های موجود در سورس کد پی به برخی پلاگین های موجود در سایت ببرید، پلاگین Yoast’s SEO بهترین مثال برای این نوع پلاگین ها می باشد.
توصیه می شود حدالامکان با روش های شامل بررسی مستقیم سورس کد برای دستیابی به این اطلاعات استفاده شود تا اطلاعات بدست آمده دقیق باشند.