بلاگ
سایت های وردپرسی خوب هستند؟!

سایت های وردپرسی خوب هستند؟!

شاید شنیده باشید که وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم سازنده وبسایت است، اما آیا انتخاب مناسبی برای کسب و کار شما خواهد بود؟
قابل ذکر است برخلاف سایت‌سازهای موجود، وردپرس کاملا رایگان است!

در این مقاله به بررسی کامل وردپرس و معرفی مزایا و معایب آن می‌پردازیم، تا بتوانید تصمیم‌گیری درست در ایجاد وبسایت برای کسب و کار خودتان را داشته باشید.

  1. وردپرس چیست؟
  2. با وردپرس چه نوع وبسایت‌های میتوان ایجاد کرد؟
  3. وردپرس چطور کار می‌کند؟
  4. مزایا و معایب وردپرس چیست؟
  5. آیا وردپرس برای ما انتخاب مناسبی خواهد بود؟
  6. نحوه شروع کار
  7. تسلط پیدا کردن در وردپرس


۱٫ وردپرس چیست؟

وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم سایت‌ساز جهان است و بیش از ۴۳% سایت‌های جهان بوسیله‌ی آن ایجاد شده‌اند، این یعنی ما میلیون‌ها سایت فعال و موفق با وردپرس داریم!

بهینه‌سازی

وبسایت نماینده شما در بستر آنلاین است و در صورتی که توجه درستی به طراحی آن نشود میزان تاثیرگذاری آن بروی مخاطبین شما به مراتب پایین‌تر از حد انتظار خواهد بود، لذا اختصاصی سازی قالب وبسایت از نکات پایه ای و مهم برای بالا بردن اعتبار برند و حضوری موفق در بستر آنلاین است.
توجه داشته باشید بدون وب سایت، مردم ممکن است مشروعیت شما را به عنوان یک تجارت زیر سوال ببرند. داشتن یک وب سایت و بروز رسانی آن فرصتی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است و به مردم آرامش می دهد که شما یک کسب و کار معتبر و فعال هستید.

وردپرس در دو شکل متفاوت عرضه می‌شود که بهتر است تفاوت آنها را در همین ابتدا بررسی کنیم

وردپرس در سال ۲۰۰۳ بعنوان یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی شروع به کار کرد و از آن به بعد به یک سیستم کامل مدیریت محتوای قابل تبدیل شد. هم‌اکنون شما می‌توانید انواع سایت را با وردپرس ایجاد کنید.

وردپرس یک پلتفرم متن‌باز است و شما می‌توانید انواع امکانات و شخصی‌سازی‌ها را بروی آن انجام دهید.

اما همانند تمام وبسایت‌ها شما نیاز به ثبت نام دامنه و تهیه هاست خواهید داشت و همچنین ممکن است بر اساس نیازهای خود مجبور به خرید قالب و یا افزونه‌های خاصی باشید که در کل این هزینه‌ها بسیار جزئی می‌باشد.
حال با توجه به آنچه گفته شد وقت آن است بفهمیم که چه نوع وبسایت‌هایی را می‌توان با وردپرس ایجاد کرد.


۲٫ با وردپرس چه نوع وبسایت‌های میتوان ایجاد کرد؟

وردپرس به دلیل انعطاف‌پذیری بالا انتخاب خوبی برای ساخت هرگونه وبسایتی است، شما می‌توانید برای ساختن تقریبا هر نوع وبسایتی از وردپرس استفاده کنید.

مهم نیست چه نوع امکانی را نیاز داشته باشید، به احتمال زیاد شما می‌توانید با اضافه کردن یک افزونه امکان مورد نظر را به وبسایت خود اضافه کنید و یا به کمک یه توسعه‌دهنده آن امکان را به وبسایت خود اضافه کنید.

برخلاف دیگر وبسایت‌ها، وردپرس، مدیریت محتوا و مدیریت امکانات جدید و شکل ظاهری را بصورت مجزای از هم قرار داده است، به عبارت دیگر شما می‌توانید طرح سایت را بدون تغییر محتوای خود تغییر دهید و بدون تأثیر در سایر قسمت‌ها ویژگی جدیدی به وبسایت خود اضافه کنید.

بهتر است عمیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم…


• مدیریت محتوا در وردپرس

محتواهای مورد نیاز در وبسایت (عکس، ویدئو، فایل) را می‌توان از بخش رسانه‌ها اضافه کرد و با ذخیره شدن آنها در پایگاه داده می‌توانیم در ویرایشگر وردپرس از آنها برای محتواگذاری استفاده کنیم.


• مدیریت ظاهری

وردپرس برای مدیریت ظاهر یک وبسایت از یک موتور قدرتمند استفاده می‌کند، این موتور قالب‌سازی به توسعه‌دهنگان اجازه می‌دهد بتوانند پوسته‌های جدیدی را طراحی کنند، هم اکنون هزاران قالب آماده وردپرسی موجود است و شما می‌توانید بجای طراحی قالب یا پوسته جدید از آنها استفاده کنید.

بهینه‌سازی

هر پوسته‌ای که استفاده می‌کنید تنظیمات خاص خود را دارد که می‌توانید بوسیله آنها ظاهر وبسایت خود را سفارشی سازی کنید.
شما می‌توانید از هزاران پوسته رایگان و یا پولی موجود در بازار برای ساخت وبسایت خود استفاده کنید، این پوسته‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از رنگ‌ها و ترکیب چیدمان دلخواه و لوگوی خود استفاده کنید.
همچنین می‌توانید قالب اختصاصی برای خودتان طراحی کنید که هزینه این کار بیشتر از قالب‌های آماده است.


• اضافه کردن امکانات جدید

به دلیل محبوبیت بالای وردپرس، توسعه‌دهندگان افزونه‌های زیاد و بسیار کاربردی را برای وردپرس ایجاد کرده‌اند، این افزونه‌ها پلاگین نام دارند.
افزونه‌ها دقیقا مثل اپلیکیشن‌های موجود در تلفن همراه شماست، یعنی با نصب کردن آنها می‌توانید امکانات جدید به سایت خود اضافه کنید.

در این لحظه که این مقاله نوشته می‌شود بیش از ۶۰٫۰۰۰ پلاگین در مخزن وردپرس موجود است؛ این یعنی اگر شما نیاز به اضافه کردن یک امکان جدید به وبسایت خود هستید به احتمال زیاد از قبل افزونه‌ای برای آن ایجاد شده است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.
بعنوان مثال wooCommerce یکی از بزرگترین و مهمترین پلاگین‌های موجود در وردپرس است؛ بوسیله ووکامرس پایه اصلی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی و مدیریت بخش های مختلف یک فروشگاه را میتواند ایجاد و مدیریت کرد.

بهینه‌سازی

برخی از پلاگین‌های مهم و کاربردی وردپرس به شرح زیر می‌باشد.

WPForms Lite: این پلاگین یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای لازم برای ایجاد فرم‌های تماس می‌باشد.

OptinMonster: بهترین پلاگین برای دریافت ایمیل از کاربران و استفاده از آنها برای فروش بیشتر.

MonsterInsights: این پلاگین به شما کمک می‌کند آمار بازدیدکنندگان سایت را بدست آورده و آنالیز کنید.

WP Super Cache: یک افزونه کش عالی برای بالا بردن سرعت سایت می‌باشد و به کمک آن می‌توانیم سئوی سایت را بهبود بدهیم.

UpdraftPlus: پلاگینی مناسب برای ایجاد بک‌آپ

Smash Balloon: بوسیله این پلاگین میتوانید فیدهای شبکه‌های اجتماعی خود (اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب) را در سایت نیز به نمایش بگذارید.


۴٫ مزایا و معایب وردپرس چیست؟

بهینه‌سازی

مزایا:

معایب:


۵٫ آیا وردپرس برای ما انتخاب مناسبی خواهد بود؟

زیبایی وردپرس در آن است که با نیازهای شما سازگار است؛ این یعنی وردپرس با توجه به نیاز شما میتواند خیلی ساده و یا خیلی پیچیده باشد!

بهینه‌سازی

با توجه به چک‌لیست زیر می‌توانید مشخص کنید وردپرس برای کار شما مناسب است یا خیر:

اگر با موارد بالا موافق هستید، وردپرس انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.


چه کسانی نباید از وردپرس استفاده کنند..

با اینکه معتقدیم وردپرس بهترین پلتفرم برای بسیاری از وبسایت‌های مورد نیاز است ولی ممکن است برای برخی کاربران مناسب نباشد.
در اینجا یک چک لیست ساده برای بررسی عدم استفاده از وردپرس داریم:

اگر با هر یک از این موارد بالا موافق هستید، می توانید از پلتفرم دیگری استفاده کنید.


۶٫ نحوه شروع کار

برای شروع کار نیاز به ثبت دامنه و سرویس میزبانی سایت که مناسب وردپرس ‌باشد، خواهید داشت که میتوانید تمام این خدمات را با مشاوره رایگان از طرف کارشناسان زفره‌مدیا دریافت کنید.
بعد از تهیه این موارد می‌توانید وردپرس را نصب کرده و صاحب یک وبسایت شوید!


۷٫ تسلط پیدا کردن در وردپرس

در حالی که استفاده از وردپرس آسان است، ممکن است سوالاتی برای شما ایجاد شود؛ ما در بخش‌های زیر به بررسی مشکلات و سوالات متداول در وردپرس پرداخته‌ایم که با مراجعه به آنها می‌توانید تسلط بیشتری در وردپرس کسب کنید.

همچنین شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت زیر وارد کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنند.