بلاگ
چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است ؟

چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است ؟

آیا میدانید وردپرس بیش از ۴۰ درصد وب سایت های جهان را میزبانی میکند؟
وردپرس در ابتدا پلتفرم وبلاگ نویسی بود، با گذشت زمان به خوبی نیازهای بازار را شناسایی کرده و بسیار گسترده تر شده و همچنین به کاربران اجازه می دهد تا سایت های کاملاً کاربردی را از هر دسته ای ایجاد کند. وردپرس یک نرم افزار متن باز است، به این معنی که کاملا رایگان، قابل توزیع مجدد است و به همین علت مورد توجه قرار گرفته است و موفق شده است.
چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است؟
از دلایل محبوبیت وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفارشی سازی آسان (حتی بدون دانش برنامه نویسی)

وردپرس پلتفرم مدیریت محتوای میلیون‌ها سایت در سراسر جهان است. آیا تمامی این سایت‌ها بدست برنامه‌نویس‌ها طراحی شده‌اند؟ خیر!!
چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است؟

با وجود رابط کاربری ساده وردپرس و گزینه های قابل درک و عملکردهای موجود در داشبورد وردپرس، کار مدیریت سایت بسیار ساده شده است. همچنین به لطف افزونه‌ها و ابزارهای قدرتمند وردپرس، هر کسی که دانش کدنویسی ندارد، می‌تواند امکانات فوق‌العاده‌ای را به سایت خود اضافه کند. وجود این امکانات به هر کسی کمک می کند تا بتواند وب سایت های زیبا و پویا ایجاد کند.
همچنین لازم است همواره سایت خود را بروزرسانی کنید تا بتوانید از امکانات جدید استفاده کنید، وردپرس دائماً در حال بروزرسانی است و در هر بروزرسانی تم‌ها، ابزارهای بهتر و افزونه‌های جدید منتشر می شود که می‌توانید با یک کلیک آن‌ها را نصب کنید.
از سایت‌هایی که CMS شناخته شده دارند، نزدیک به ۶۰٪ از وردپرس استفاده می‌کنند. و این شامل ۳۱٫۴ درصد از کل وب سایت های جهان است!
عقب افتادن رقبایی مانند جوملا و دروپال از وردپرس با سهم بازارِ به ترتیب با ۵٫۹% و ۳٫۹% ، نشان دهنده قدرت و توان وردپرس در مقایسه با دیگر سیستم های مدیریت محتوا است.

مناسب برای سئو داخلی

موتورهای جستجو از اصلی‌ترین راه‌های ورود کاربران به سایت‌ها هستند که برای مشاهده و استفاده از محصولات و یا خدمات شما وارد سایت می‌شوند! رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو می تواند روزانه هزاران کاربر را به یک وب سایت هدایت کند.
چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است؟
اینجاست که صاحبان وب‌سایت‌ها به رقابت با یکدیگر برای هدایت ترافیک به سمت سایت خود می پردازند و نقش سئو حائز اهمیت میشود. گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای چند پارامتر از پیش تعریف شده هستند که به آنها در رتبه بندی سایت ها کمک می‌کند. و وردپرس این پارامترها را به طور موثر مدیریت می کند.

وردپرس بطور کامل استانداردهای اولیه سئو را رعایت می کند، به خصوص در مورد بهینه سازی صفحه‌ها و بسیاری از عناصر اساسی یک وب سایت تمام مراقبت های لازم را به انجام می رساند، مانند:

بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل بسیار ساده است

هر ساله کاربران بیشتری به طور فعال برای مراجعه به وب سایت ها از موبایل خود استفاد می کنند، اما بسیاری از سایت ها هنوز برای نسبت های مختلف صفحه نمایش در موبایل و تبلت و همچنین بری بارگذاری سریع بهینه نشده اند.
چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است؟
خوشبختانه، وردپرس با قابلیت های داخلی خود تا حد زیادی این استانداردها را رعایت کرده است، از کدنویسی سایت تا مقیاس بندی تصویر، بدون نیاز به کدنویسی اتفاق افتاده است. این به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا در همه دستگاه ها به سایت شما دسترسی داشته باشند و بدون توجه به اندازه صفحه نمایش، تجربه کاربری عالی را به همراه داشته باشند.
گوگل همچنین استاندارد بودن سایت برای کاربران تلفن همراه را برای معیارهای رتبه بندی خود در اولویت قرار می دهد، بنابراین اگر می خواهید سایت شما در نتایج جستجوی موبایل نشان داده شود، توجه کردن به طراحی موبایل و مناسب سازی های آن فوق العاده مهم است.
با استفاده از قالب‌های وردپرس و افزونه‌ها، ایجاد یک وب‌سایت سازگار با موبایل بسیار آسان است. جای تعجب نیست که بیش از ۴۰ درصد وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند!

امنیت در وردپرس

با وجود تعداد بسیار زیاد وب سایت در سراسر جهان که با وردپرس ایجاد می شوند، همچنان وردپرس امنیت بالایی را دارا می باشد. البته، همیشه حفره هایی وجود دارد که هکرها می توانند از آنها سوء استفاده کنند (این در مورد هر CMS صادق است)، اما وردپرس به طور مرتب به روز رسانی های امنیتی را برای محافظت از سایت شما در برابر هر گونه آسیب پذیری ارائه می دهد.
با به روز رسانی منظم سایت خود به آخرین نسخه وردپرس و استفاده از تم ها و افزونه هایی که لایسنس دار و کرک نشده هستند، می توانید خطرات امنیتی را تا حد زیادی به حداقل برسانید.

ارتباط با سایر نرم افزارها

اگر در حال ایجاد یک وب سایت هستید، احتمالاً هدفی دارید، شاید این هدف صرفاً به نمایش گذاشتن کار خود به صورت آنلاین، یا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارتان یا ساده کردن دسترسی به اطلاعات برای کاربرانتان باشد. همچنین ممکن است از پلتفرم های دیگری مانند پلتفرم های حسابداری یا رسانه های اجتماعی، ابزارهای بازاریابی ایمیلی یا برنامه های تحلیلی نیز استفاده کنید؛ وردپرس آنقدر پلتفرم محبوبی است که ابزارهای آنلاینِ بسیاری که در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد از طریق یک API یا یک افزونه قابلیت اتصال و ارتباط برخط با وردپرس را دارا می باشند، این ابزارها با اتصال به وردپرس کار شما را برای مدیریت کسب و کار ساده میکند.

وجود جامعه جهانی و در حال رشد در وردپرس

همانطور که بالاتر طبق آمار نشان داده شد، بین تمام سایت‌هایی که از CMS شناخته شده استفاده میکنند، نزدیک به ۶۰٪ از وردپرس استفاده می‌کنند. جامعه وردپرس نمی تواند به این زودی دارای رقیب شود و فقط به رشد خود ادامه می‌دهد. با ویژگی‌های جدید سئو، بهبود عملکرد داشبورد و به‌روزرسانی‌های رابط کاربری که در آینده ارائه می‌شوند، وردپرس فقط و فقط بهتر و بهتر می‌شود!