بلاگ
وردپرس و سایت‌های پرترافیک

وردپرس و سایت‌های پرترافیک

همانطور که می‌دانید هدف مشترک اغلب صاحبان سایت‌ها جذب بازدیدکننده بیشتر و دریافت ترافیک بالا است؛ بدیهی است که در ابتدا، یک وبسایت بازدید چندانی ندارد و با گذشت زمان با توجه به کیفیت محتوا و عملکرد وبسایت، تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد.

وردپرس و سایت های پر ترافیک

با این حال جذب ترافیک سنگین چالش‌های جدی‌تری دارد و بهتر است از ابتدا اقدامات حداقلی لازم برای مدیریت ترافیک بالا را به انجام داده باشیم چرا که در صورت مراجعه تعداد زیادی از کاربران در یک زمان معین عملکرد و ارائه خدمات دچار اختلال شده و باعث از دسترس خارج شدن سایت می‌شود.
سرعت سایت و ارائه خدمات سایت بدون اختلال بسیار موضوع حیاتی بوده و طبق آخرین آمارها تصمیم خرید یا عدم خرید حدود ۷۰درصد کاربران به سرعت صفحه‌های وبسایت بستگی دارد.
کسب و کارهای کوچک با وبسایت‌ وردپرسی پربازدید باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند؛ در ادامه نکاتی را برای حفظ سرعت در هنگام ایجاد ترافیک‌های بالا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آستانه ترافیک بالا و سایت‌های وردپرسی
اگر سایت شما از یک سرویس میزبانی اشتراکی استفاده می‌کند قطعا در مدیریت ترافیک‌های بالا با مشکل مواجه خواهید شد.
سرور
در صورت استفاده از سرویس‌های اشتراکی، منابع سرور بصورت اشتراکی بین سایت شما و دیگر مشترکین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این بدان معناست که شما دارای میزبانی اختصاصی نخواهید بود و در نتیجه هنگامی که سرور بارهای سنگین دریافت میکند سایت شما به دلیل ترافیک بالا با کاهش سرعت و اختلال در عملکرد مواجه خواهد بود.
بطور خلاصه؛ سیستم مدیریت محتوای وردپرس مشکلی برای مدیریت حجم ترافیک بالا ندارد و بهتر است از سرویس‌های میزبانی مدیریت شده و اختصاصی که متناسب با تعداد کاربران مورد انتظار سایت می باشد را برای میزبانی وبسایت خود انتخاب کنید.


چگونه از عملکرد سرویس میزبانی اطمینان حاصل کنیم؟

برای بهبود عملکرد وبسایت ضروریست زمان‌ بارگزاری صفحات را کاهش دهید و عملکرد صفحات را تا حد امکان بهبود بدهید و منابع اختصاصی برای مدیریت ترافیک بالا اختصاص دهید.
برخی از راهکارهای مدیریت سایتهای وردپرسی با ترافیک بالا را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.


انتخاب یک سرویس میزبانی با کیفیت

یکی از عوامل اصلی در مدیریت وبسایت‌های پربازدید سرویس‌های میزبانی است، تحقیقات نشان‌دهنده ارزش این بخش در سالهای آینده است که بیانگر اهمیت بسیار زیاد آن است.
قیمت سرویس میزبانی، پهنای باند، خدمات پشتیبانی، پیکربندی سرورها از بخش‌های کلیدی است که باید هنگام انتخاب بهترین گزینه برای وبسایت خود در نظر بگیرید.
همچنین می‌توانید از سرویس‌های میزبانی مدیریت شده استفاده کنید، در این صورت شما دردسرهای نگهداری روزانه و مدیریت سرور را نخواهید داشت.


انتخاب یک پوسته سبک

یکی دیگر از نگرانی‌های مهم برای وبسایت‌های پربازدید، پوسته‌های وردپرس است. هنگام انتخاب یک پوسته حتما باید به نحوه بارگزاری و سرعت آن توجه داشته باشید.
تم های مختلف وردپرس
همچنین می‌توانید سرعت بارگزاری آنها را قبل از انتخاب مقایسه کنید؛ البته بهتر است نسبت مناسبی را برای سرعت سایت و زیبایی بصری آن نیز در نظر بگیرید و فقط سرعت سایت مدنظر نباشد.


مدیریت حجم محتوا

برای بهینه‌سازی سایت در مواجهه با ترافیک سنگین، توجه به تاثیر رسانه و عناصر تعاملی نیز بسیار ضروری است.
اگر به تصاویر، ویدئوها، پاپ‌آپ‌ها و کدهای سایت توجه نشود، سرعت وبسایت شما کاهش پیدا کرده و در عملکرد کلی آن تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید محدودیت در استفاده محتوای بصری در وبسایت خود ایجاد کنید و در صورت استفاده حتما بهینه سازی روی آنها انجام شده باشد. باید با کاهش حجم تصاویر و ویدئوها، از بارگزاری بیش از حد سرور و پایگاه داده سایت خودتان جلوگیری کنید.


استفاده از CDN

شبکه تحویل محتوا
استفاده از CDN اجازه می‌دهد ترافیک سنگین وبسایت شما در نزدیک‌ترین سرور بازدید کننده ارائه شود. استفاده از CDN فاصله بین سرور و وبسایت شما را کاهش می‌دهد علاوه بر ان می‌تواند به توزیع بار از سرور شما نیز کمک کند، بنابراین صفحات به سرعت بارگذاری می‌شوند و عملکرد سایت شما بهبود داده می‌شود


عدم استفاده از افزونه‌های متعدد

وقتی شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌ها هم مفید و هم وسوسه‌انگیز می‌شوند. با این حال، استفاده از افزونه‌های متعدد بر عملکرد وبسایت شما تاثیر منفی می‌گذارد.
مطمئن شوید افزونه‌هایی که برای وب‌سایت خود انتخاب می‌کنید، افزونه‌هایی هستند که واقعاً به آنها نیاز دارید. همچنین بهتر است برای مدیریت ترافیک بالا یکی از افزونه‌های کش را نیز نصب کنید.( WP Super Cache یا W3 Total Cache).


آیا وردپرس می‌تواند ترافیک سنگین را بطور مؤثر مدیریت کند؟

ترافیک بالا در وب سایت شما به معنای موفقیت در دنیای آنلاین است. با این حال، باید اقداماتی را انجام دهید تا از تبدیل شدن ترافیک سنگین به مشکل برای شما و وب‌سایتتان جلوگیری کنید.
سریع‌ترین میزبانی را برای وب‌سایت وردپرس پربازدید خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگان بهترین تجربه را از مراجعه به سایت شما خواهند داشت و همچنین توجه به محتوای بارگذاری شده در وبسایت خود داشته باشید تا تماماً بهینه‌سازی شده باشند.