طراحی سایت خدماتی

امروزه بیشتر افراد برای گسترش کسب و کار خود از اینترنت کمک می‌گیرند. یکی از روش‌هایی که افراد می‌توانند با استفاده از آن کسب و کار خود را در فضای مجازی معرفی کنند؛ طراحی سایت است.
همه‌ی ما با سایت‌های فروشگاهی آشنا بوده و به خوبی از مزایای آن برای صاحبین فروشگاه آگاه هستیم. به همین دلیل اکثر افراد تصور می‌کنند، طراحی سایت تنها مناسب افرادی است که در زمینه فروش فعالیت دارند. اما این دیدگاه کاملا اشتباه است؛ مشاغل خدماتی نیز می‌توانند از مزایای داشتن سایت استفاده کنند.
کدام کسب و کارها برای کسب درآمد بیشتر، نیاز به طراحی سایت خدماتی دارند؟ پاسخ به این سوال بسیار گسترده است. زیرا هر کسب و کاری که خدماتی به مشتریان ارائه می‌دهد؛ با داشتن سایت خدماتی، می‌تواند درآمد خود را افزایش دهد. در ادامه قصد داریم به‌صورت مفصل درباره مزایای داشتن سایت خدماتی صحبت کنیم. اگر زمینه شغلی شما، زیر مجموعه کارهای خدماتی محسوب می‌شود؛ در ادامه همراه ما باشید.

نـمونـه کـارهـا

مشـاهده‌ی هـمـه

ویژگی‌ها

ارائه خدمات

بدون محدودیت زمان و مکان

تبلیغات و بازاریابی

فروش بدون محدودیت

رابط کاربری اختصاصی

انتشار محتوا و آموزش

امکان ثبت نظر کاربران

مدیریت سفارشات

تعرفه‌های طراحی سایت خدماتی

قیمت طرح ها

شروع از

10 میلیون

شروع از

25 میلیون

شروع از

50 میلیون

برای دریافت مشاوره

تماس بگیرید

مدیریت و ایجاد انواع خدمات

مدیریت ویژگی‌ها

مدیریت تصاویر

مدیریت توضیحات خدمات

وبلاگ (اخبار، ...)

استفاده از تصویر، لینک و ویدئو

قابلیت مدیریت SEO

ایجاد و مدیریت صفحات داینامیک

ایجاد منو از خدمات و سایر صفحات

طراحی رسپانیسو

ایجاد صفحه اختصاصی برای خدمات

طراحی اختصاصی صفحات سایت

امکان ثبت‌نام و ورود کاربران

امکان ثبت نظر کاربران و مدیریت انها

ایجاد مگامنو

اتصال به درگاه پرداخت

تعریف کد تخفیف

جستجو و دسته‌بندی سفارشات

ارسال پیام اطلاع رسانی

طراحی نسخه موبایل PWA

وب اپلیکیشن

مزایا‌ی طراحی سایت خدماتی

فروش بیشتر

هدف نهایی هر کسب و کار، درآمد بیشتر است. همه‌ی افراد می‌خواهند بیشترین درآمد را در زمینه‌ی شغلی خود کسب کنند؛ و برای رسیدن به این هدف تلاش‌های زیادی نیز انجام می‌دهند. یکی از روش‌های مطمئن که باعث افزایش درآمد می‌شود؛ طراحی سایت است.

اگر شما در زمینه‌هایی مانند: تعمیرات ماشین، تعمیرات لوازم برقی، خدمات اقامت (مانند:هتل، متل، مسافرخانه و…)، رستوران و … فعالیت دارید؛ داشتن وبسایت می‌تواند باعث افزایش درآمد شما شود.

اما چگونه داشتن سایت می‌تواند منجر به افزایش درآمد شود؟ همانطور که می‌دانید مشتریان نبض تپنده هر کسب و کاری به حساب می‌آیند. تا زمانی که یک مجموعه مشتری داشته باشد، می‌تواند به حیات و رشد خود ادامه دهد.

کاری که یک سایت حرفه‌ای برای شما انجام می‌دهد، ارائه خدماتی راحت به مشتریان است. اگر افراد بتوانند راحت‌تر از خدمات شما استفاده کنند؛ تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد.

اینترنت فضایی است که همه‌ی افراد از آن استفاده می‌کنند. در این فضا شما می‌توانید کسب و کار خود را به افراد بیشتری نشان داده و آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید. داشتن مشتری بیشتر به معنای درآمد و سود بیشتر است.

و در آخر باید بگویم: اگر می‌خواهید کسب و کارتان اعتبار بیشتری بگیرد، مشتریان جدید و وفادار پیدا کنید و همچنین بیشتر دیده شوید؛ بهتر است برای طراحی یک سایت حرفه ای اقدام کنید.

بازاریابی و تبلیغات هوشمند

از گذشته تا به امروز، تبلیغات به عنوان عضوی مهم از کسب و کارهای موفق شناخته شده است. همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم اگر یک محصول یا خدمات به خوبی معرفی نشود؛ نمی‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد. با توجه به این دلیل، همواره در طول تاریخ روش‌های تبلیغاتی مختلفی به کسب و کارها ارائه شده.

برخی از روش‌های تبلیغاتی تنها در گذشته موثر بودند. برخی دیگر هنوز هم موثر هستند اما میزان بازدهی آن کم شده است. البته باید به این نکته توجه کرد، در بین روش‌های مختلف بازاریابی، روش‌های مدرن و جدید بیشترین بازدهی را دارند. یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ طراحی سایت و سئو است.

اما چرا داشتن سایت در دسته‌ی بازاریابی و تبلیغات هوشمند قرار می‌گیرد؟ زیرا داشتن سایت سئو شده تبلیغاتی برای جامعه هدف به حساب می‌آید.

روش‌های تبلیغاتی که بسیار مرسوم هستند، اما نمی‌شود به آن‌ها هوشمند گفت شامل: تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات توسط افراد معروف در اینستاگرام و تلویزیون و شبکه خانگی، تراکت و … .

اما چرا این نوع تبلیغات هوشمند نیست؟ زیرا این تبلیغات کسب و کار شما را به تمام افراد جامعه نشان می‌دهد. این کار نه تنها هزینه زیادی به‌دنبال دارد، بلکه نتیجه آن قابل اندازه‌گیری نخواهد بود.

برای داشتن نتیجه مطلوب بهتر است تبلیغات خود را برای جامعه هدف انجام دهید. داشتن سایت سئو شده باعث می‌شود تا مخاطبانی که نیاز به خدمات شما دارند با یک سرچ ساده درباره نیاز خود در گوگل به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی مطلوب و کارآمد از جمله خدماتی است که مشتریان بسیار به آن اهمیت می‌دهند. در واقع می‌توان گفت اکثر افراد ترجیح می‌دهند خدمات خود را از مجموعه‌ای دریافت کنند که پشتیبانی قوی‌ای داشته باشد.

هر کسب و کار با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد؛ روش‌های مختلفی برای پشتیبانی از مشتریان انتخاب می‌کند. برای آن‌که ببینید چقدر پشتیبانی شما قوی و کارآمد است باید بین مشتریان خود نظر سنجی انجام دهید؛ تا از نتیجه کار خود مطمئن شوید.

طبق تحقیقات به عمل آمده داشتن سایتی که بخش پشتیبانی آنلاین دارد؛ در بین افراد بسیار محبوب بوده است. در ادامه علت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

  • پشتیبانی 24 ساعته: مشتریان می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز مشکلات خود را در بخش مرطوبه ثبت کنند تا توسط کارشناسان مجموعه شما مورد بررسی قرار بگیرد.
  • روش‌های مختلف پشتیبانی: شما می‌توانید روش‌های مختلف مانند: ثبت تیکت، برقراری تماس، چت در شبکه‌های ارتباطی(تلگرام و واتس آپ) را برای ارتباط با مشتری و پشتیبانی به سایت خود اضافه کنید. تنوع در روش‌های پشتیبانی باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند هر روشی که با آن راحت‌ترند را انتخاب کنند.

برای مثال: برای گرفتن پشتیبانی برخی از افراد  تمایل به برقراری تماس تلفنی دارند. از طرف دیگر افرادی ترجیح می‌دهند به صورت پیام متنی با مجموعه شما در ارتباط باشند.

زمانی که شما تمام این روش‌ها در سایت خود دارید؛ در واقع به نیاز تمام مشتریان خود به بهترین نحو پاسخ می‌دهید. این کار جلب اعتماد و رضایت مخاطب را به دنبال دارد.

معرفی خدمات

یک سایت از صفحات مختلفی تشکیل شده است. شما می‌توانید در این صفحات، مطالب مربوط به کسب و کارتان را قرار دهید. اما ارائه چنین اطلاعاتی چرا مهم است؟

یکی از راه‌کارهای موثر برای جلب مشتریان ایجاد ارتباط صمیمی بین کسب و کار و مشتری است. اکثر افراد ترجیح می‌دهند با مجموعه‌ای کار کنند که آن را می‌شناسند. سوالی که برای خیلی از صاحبین مشاغل پیش می‌آید؛ این است که چگونه می‌توانیم خود را به مخاطبانمان بشناسانیم؟

قطعا نمی‌شود هر کسی که می‌خواهد از مجموعه ما خدمات بگیرد را معطل کنیم و درباره مجموعه و خدمات خود صحبت کنیم. این کار باعث کلافگی مخاطب می‌شود. حتی ممکن است از همکاری با مجموعه منصرف شود.

یکی از روش‌های کارآمد و جذاب برای معرفی کسب و کار به مشتریان، داشتن سایت است. شما می‌توانید در سایت خود داستان به‌وجود آمدن مجموعه، چالش‌هایی که در این مسیر با آن رو‌به‌رو شده‌اید را بازگو کنید. این کار می‌تواند حس صمیمیت را در مخاطبانتان ایجاد کند.

علاوه‌بر آن شما می‌توانید تمام خدماتی که ارائه می‌دهید را معرفی کرده و درباره مزایای آن بنویسید. دانستن این اطلاعات باعث می‌شود تا حس نیاز در مشتری ایجاد شده؛ و اقدام به گرفتن خدمات از مجموعه شما نماید.

در این قسمت مقاله دانستیم معرفی خدمات و تعریف داستان کسب و کار تا چه اندازه می‌تواند ما را در جذب مشتریان وفادار کمک کند. در ادامه برای تکمیل این بحث می‌خواهیم به اهمیت داشتن پروفایل شخصی برای مشتریان بپردازیم. برای کسب اطلاعت بیشتر با ما همراه باشید.

ایجاد پروفایل مشتریان

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یک سایت از صفحات و بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند به صاحبین مشاغل کمک کند تا بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند؛ بخش پروفایل مشتریان است.

اما این بخش از سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟ و چگونه می‌تواند به ما کمک کند؟

زمانی که شما یک سایت خدماتی دارید، مشتریان می‌توانند در سایت شما ثبت نام کرده و در قسمت مربوطه، فرم درخواست خدمات را تکمیل کرده و برای شما ارسال کنند. شما پس از بررسی درخواست مشتری کارشناس مربوطه را به محل اعزام می‌کنید.

شاید در ابتدا اطلاعاتی که توسط این فرم‌ها ثبت می‌شود؛ به نظر بی ارزش بیاید. اما اشتباه نکنید.

پس از مدتی (مثلا یکسال) که این اطلاعات در سایت شما ذخیره شد؛ می‌تواند راهنمای خوبی برای گسترش و بهبود کسب و کار شما باشد. این اطلاعات به شما می‌گوید:

  • کدام خدمات شما بیشترین مخاطب را دارد
  • کدام خدمات مورد استقبال مشتریان نیست
  • کدام مشتری بیشترین خدمات را از شما گرفته
  • کدام مشتری تنها یک خدمات از شما گرفته
  • و … .

با توجه به این اطلاعات، شما می‌توانید مسیر بهبود کسب و کار خود را برنامه‌ریزی کنید. برای مثال: شما می‌توانید با مشتریانی که تنها یکبار از شما خدمات گرفته‌اند تماس بگیرید و علت را جویا شوید. اگر علت عدم همکاری دوباره، نارضایتی از سرویس دهی و خدمات مجموعه باشد؛ شما می‌توانید مشکل را بررسی و برطرف کنید.

در ادامه برای تکمیل بحث می‌خواهیم درباره مزایای صدور فاکتور برای مشتری صحبت کنیم. پیشنهاد می‌دهیم با ما همراه باشید.

صدور انواع فاکتور و پیش فاکتور

در ابتدای این بحث، از شما می‌خواهم خود را به عنوان مشتری در نظر بگیرید. اگر شما به صورت حضوری یا آنلاین کالایی خریداری کنید، یا خدماتی بگیرید؛ ترجیح می‌دهید فاکتور دریافت کنید یا خیر؟

قطعا پاسخ به این سوال بله است. مخصوصا اگر چندین کالا یا خدمات دریافت کرده باشیم. زیرا فاکتور دقیق نشان می‌دهد برای هر خدمات یا کالا چه مقدار هزینه پرداخت کرده‌ایم. دانستن این موضوع به مدیریت مالی بسیار کمک می‌کند.

با در نظر گرفتن اطلاعات بالا می‌توان فهمید صدور فاکتور تا چه اندازه برای مشتری مهم است. پیش‌تر درباره این که سایتها چقدر خوب می‌توانند به نیاز مشتری پاسخ دهند صحبت کردیم. بهتر است بدانید داشتن یک سایت خدماتی معتبر، حتی می‌تواند نیاز مشتری به صدور فاکتور را برطرف کند.

مشتریان می‌توانند پس از ورود به سایت، خدمات مختلف را انتخاب کرده و پس از نهایی کردن سفارش به صفحه صدور فاکتور بروند.

گاهی ممکن است؛ هزینه خدماتی که ارائه می‌دهید کلی باشد و برای برآورد هزینه دقیق‌تر، نیاز باشد کارشناس به محل اعزام شود. در این صورت بهتر است برای خدمات مورد نظر هزینه تقریبی در نظر گرفته شود و این موضوع را نیز در صفحه مربوطه درج کنید. در این مواقع پیش فاکتور برای مشتری ثبت می‌شود. در واقع مبلغ پیش فاکتور را می‌توانیم به عنوان بیعانه در نظر بگیریم.

با توجه به بحث بالا می‌توان نتیجه گرفت صدور فاکتور هم برای صاحبین مشاغل و هم برای مشتری مفید است؛ در واقع داشتن سایت با ویژگی صدور فاکتور می‌تواند کسب و کار شما را مدرن و کارآمدتر سازد.

امکان تخصیص نوبت

همه‌ی ما با جمله وقت طلا است؛ آشنا هستیم. همچنین همه‌ی ما در موقعیت‌های مختلف، درستی این عبارت را با تمام وجود درک کرده‌ایم. به همین دلیل همواره می‌کوشیم از زمان خود به‌صورت بهینه استفاده کرده و آن را برنامه ریزی کنیم.

قطعا مشتریان شما نیز همین خواسته را دارند. آن‌ها می‌خواهند خدماتی که به آن نیاز دارند در زمان مشخص انجام شود. برای زمان‌بندی دقیق و بد قول نشدن پیش مشتریان، شما می‌توانید از سیستم نوبت دهی در سایت خود استفاده کنید.

این بخش سایت طبق الگوریتم‌های نوشته شده که باعث می‌شود وقت‌های خالی را پیدا کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد. همانطور که می‌دانید ماشین‌ها از کمترین میزان خطا برخوردار هستند. به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید، نوبت دهی به مشتریان را به سایت بسپارید.

علاوه‌بر آن سایت شما تمام نوبت‌ها بررسی کرده و هر یک را در زمان لازم به شما یادآوری می‌کند؛ تا بتوانید به آن رسیدگی کنید.

برای مثال: فرض کنید شما خدمات تعمیر لوازم برقی در سایت خود ارائه می‌دهید. مشتری پس از وارد شدن به سایت اقدام به ارسال فرم درخواست خدمات تعمیرات می‌کند. پس از ارسال فرم، سایت با توجه به زمان‌های آزاد اولین وقت خالی را به مشتری اختصاص می‌دهد.

پس از نوبت دهی به مشتری، برای کارفرما ایمیل یا پیامک ارسال می‌شود؛ تا کارفرما از نوبت مشتری آگاه شود. این کار باعث می‌شود تا صاحبین مشاغل به برنامه هفتگی خود به صورت منسجم دسترسی داشته باشند. (ارسال پیامک یا ایمیل به موبایل این دسترسی آسان را ممکن می‌کند)

میخـواهـم یـک پـروژه جدیـد شـروع کنـم

سـلام زَفــره!